Monday

Perkhemahan Bersepadu Unit Beruniform SMKTC.

HAPPY . SEDIH . MENDERITA . SAKIT .
Live Laugh Love   


Happynya lah pergi CAMPING dengan kengkawan masa 27,28 & 29 hari bulan haritu. Macam-macam kitorang buat. Aku tidur satu khemah dengan nissa natasya, airchah n afifah.. Tidur sesama, bergossip sesama, makan dalam khemah sesama. Itulah kerja kitorang dalam khemah. Malam-malam pulak kitorang semua buat kumpulan, KRS & ST.JOHN. Kena buat logo,lagu,bendera sendiri. Kerja aku dengan airchah melukis bendera. Penat-penat aje aku dengan airchah melukis. Kitorang tak sempat nk colour. BABUN BEBENO. hahahaha.. Keesokkannya pulak, cikgu bahagikan kumpulan. Ada dua kumpulan,kumpulan 1 dengan kumpulan 2. Aku, nissa, airchah and amar kumpulan 2. Nak di pendekkn cerita KRS,BOMBA,ST.JOHN kumpulan 2. Ada satu lagi ape ntah nama uniform dia. Lupa. Kumpulan pertama pergi berbasikal, kumpulan 2 pergi berkayak. Ombohh, aku benci berkayak. Sebelum berkayak tu ada aktiviti dalam air. Keberanian dalam air, benda tu untuk menyakinkn kita bila kita berada dalam air. Kata orang tu lah. haha.. Lepas keberanian dalam air pulak, kitorang mula berkayak. Aku berkayak dengan airchah. HAHA, kat sebelah kayak kitorang ada labah-labah. Gelabah airchah XD.. buat bersabo,. Lepas habis berkayak, aktiviti berbasikal pulak. Wahh, aku jatuh basikal. Malu!! Nak nangis dalam khemah! XD Sakit betul, habis berdarah kaki. Pedih bila aku nak mandi. Nak nangis rasa, tapi nasib baik aku ni jenis katang ;) Lepas tu balik khem and bermandi manda. SEGARRR!!!! BRRR!!!! Lepas punya lepas tu, aktiviti amenda ntah, main tali.. Lupa nama dia. Dan lepas tu, aktiviti terakhir. Aktiviti memasak kott.. Persediaan diri bila ada dekat hutan. Nak masak macam mana. Kitorang kena cari kayu and buat api. Aku dengan Nissa buat roti gulung. HAHA, airchah masak nasi. Gang2 lelaki kipas api tu supaya tak padam. Lepas dah siap masak, cikgu suruh makan benda yang kitorang dah masak tu. ERRRKKKK.. hahaa.. sedak lah jugok ;) Malam2 ada persembahan dari setiap unit uniform. kitorang buat ape ntah lupa. Bestttt2. tapi time bergembira time tu jugak aku menderita. sakit perut lol!! WOAHHH!! SHIT.. hahaha, dah2 nak pendekkan cerita. Hari terakhir. kitorang ada penyampain sijil2, hadiah dan dengar ucapan2 dari guru besar and the gang. Lepas tu sesi bergambar. Ni, ni. nak share. hoho.. ENJOY!! 
Masa nak pasang khemah ;)
Smile
TADAAA!! haha, ni kumpulan KRS.  Aku yang dari kanan last sekali. Gang-gang terbaik. hahaha.. Sana dekat atas cikgu Muhammad. guru KRS.
Smile
FREE STAIL!!
Smile
berkayak.
Smile
Berbasikal.
Smile
Kami yang mengikuti perkhemahan ini. KRS, PENGAKAP, BOMBA,  ST.JOHN, PUTERI ISLAM, JPA,KADET POLIS and seterusnya ;)
Smile
p/s kalau terlampau kecik hanya click dekat gambar yang korang nak tengok.

Red Thank You
THE END.

♥Sekian Terima Kasih♥

No comments: